Onze bedrijfspartners kunnen jou helpen in coronatijden

29 juni 2020

Over desinfectie, tijdssloten en bubbels, het beter inrichten van buitenruimte en een veilige heropstart

Vreemde tijden met een aangepaste werking, vragen om aangepaste producten en diensten. De bedrijfspartners van ISB kunnen je daarbij helpen.

Weer naar buiten

Sport & Spel // In een (post)corona tijdperk is het belang van een buitenspeelruimte nog groter geworden. Laat de kinderen op openbare plaatsen, recreatiedomeinen, school, kinderopvang ... zoveel mogelijk buiten spelen en bewegen. Daarbij komt ook het desinfecteren in beeld om zo een veilige speelruimte te garanderen. Daarom stelt Sport & Spel CUBIC & WAGON TOY voor: kleurrijke speeltoestelen met tal van mogelijke combinaties. CUBIC & WAGON TOY zijn zowel voor binnen als buiten toepasbaar. De kubussen kunnen met speciale bouten verankerd worden op de bodem. Het zijn hoge kwaliteit speeltoestellen uit duurzame kunststof waarbij 100% kleurvastheid en 100% desinfecteerbaarheid de grootste troeven zijn, ook bij alle mogelijke desinfecteermiddelen, alle temperaturen, alle weersomstandigheden … CUBIC & WAGON TOY bieden een kleurrijke, attractieve speelruimte voor de kleinsten op elk openbaar domein, recreatiepark, school, ziekenhuis, kinderopvang en ook zwembad. Een kasteel of een trein, met glijbanen, klimelementen, kruiptunnels … De speeltoestellen voldoen bovendien aan de hoogste Europese veiligheidsnormen met keuringsattesten EN71 en EN1176.

> Meer info op de website van Sport & Spel

Kompan // Is uw sportlocatie uitgerust voor de nieuwe 1,5 metersamenleving? Fitnessexpert met 20 jaar ervaring, Rob Boogmans staat voor u klaar met advies over hoe u uw sportlocatie door deze uitzonderlijke tijd helpt en buurtbewoners de gelegenheid biedt te sporten of de concurrentie voorblijft in de toekomst! Boek uw gratis en verblijvende sessie van een half uur met Rob Boogmans. Hij is sportschooleigenaar, fysiotherapeut, personal trainer en koploper in het creëren van buiten fitnesslocaties om sportscholen te ondersteunen. Want een nieuwe realiteit vraagt om innovatie en een nieuwe aanpak van de indoor fitness beleving. Het opzetten van een outdoor fitnessruimte, met behulp van apparatuur van dezelfde kwaliteit als indoor, stelt u in staat om ook uw fitnessactiviteiten uit te breiden en leden of buurtbewoners een aantrekkelijke outdoor workout aan te bieden. Hiermee volgt u bovendien de huidige trend om het buitenleven op te zoeken en op grotere schaal te gaan sporten.

> Boek hier uw gratis sessie met Rob Boogmans

IPitup // Doe je inwoners een beweegbank cadeau. Wil je eerst eens een beweegbank uittesten vooraleer je er eentje aankoopt? Als stad, gemeente, bedrijf, school of vereniging kan je – via de uitleendienst van Sport Vlaanderen - een maand lang een beweegbank gebruiken om jouw buurt in beweging te zetten. IPitup zorgt niet alleen voor het transport, maar ook voor het bijhorende activeringstraject met workshop en opleiding.

> Inschrijven kan via de website van Sport Vlaanderen.

Desinfecteren en reinigen

Schell // Omdat sporthallen en zwembaden sinds midden maart gesloten werden, zijn ook de sanitaire installaties lange tijd niet in gebruik geweest. Er kwam geen water uit de kranen en douches, waardoor er stagnerend water was in de leidingen. En dat is dé voedingsbodem voor legionella. Daarom is het belangrijk om de hele sanitaire installatie bij heropening grondig te doorspoelen. Met de elektronische kranen en douches van Schell kan dat automatisch gebeuren.

> Klik hier voor meer info

Outdoor Fitness Systems // We kunnen eindelijk weer buiten gaan sporten! Om alles veilig te laten verlopen, bracht OFS een handige desinfecterende handgel dispenser op de markt. Deze RVS zuil is perfect te installeren in elk park en laat sporters toe om de handen te ontsmetten. Het systeem met voetpedaal zorgt ervoor dat contact met de handen vermeden kan worden. De zuil staat stevig op de grond door zijn eigen gewicht maar kan ook verankerd worden. Het anti-diefstalsysteem maakt de zuil perfect voor grote locaties en parken.

> Meer info op www.o-f-s.eu of via info@o-f-s.eu

Hexagone // Bent u op zoek naar desinfectie hulpmiddelen om het voor uw klanten en personeel zo veilig mogelijk te maken? Kijk dan eens op de website van Hexagone door te klikken op het “Covid-19 speciaal”. Hier vindt u een uitgebreid assortiment aan desinfectie voor vloeren (via droge stoom), van ruimtes (door verneveling of via een Hepa filter systeem zoals in vliegtuigen), van specifieke oppervlaktes (met verneveling of spray) en van natte ruimtes (Hexagun shock chloor sproeier) en een desinfectiezuil voor handontsmetting. Ook kunnen we kunststof afscheidingen verzorgen om de routing te optimaliseren en een melding voor uw klanten zodra ze onder een bewegingsmelder doorlopen. Tenslotte nog een afstandsmelder die uw personeelsleden waarschuwt als ze binnen 1 meter afstand van elkaar zijn.

> Voor meer informatie: neem contact op met Hexagone Benelux via e-mail: mvd@myhexagone.com

Eurogym // De coronacrisis zorgt voor vele uitdagingen bij de heropstart, ook bij turnclubs. Het ontsmetten van turnmaterialen vraagt een specifieke aanpak, waar zowel gemeentebesturen als de Gymnastiekfederatie geen pasklaar antwoord op hadden. Vele clubs contacteerden Eurogym: “Hoe ontsmet je een paard met bogen met natuurlijk leder, een valmat of een balk? Hoe ontsmet je een houten legger zonder de magnesium te verwijderen?” Bij het zoeken naar een oplossing, was het belangrijk dat de toestellen niet werden beschadigd of verkleurden. Vernevelen/ontsmetten met alcohol kan zorgen voor irritatie aan de ogen of voor gladde oppervlakken, wat gevaarlijk is voor de gymnasten. Eurogym vond de oplossing bij de stoommachine van Kärcher, waarbij met stoom bacteriën en virussen worden gedood. Om de verspreiding van magnesiumpoeder te verminderen, hebben we voor de gymnast een vloeibare, ontsmettende magnesium.

> Meer uitleg en een filmpje vind je op www.eurogym.be

Diversey // Corona heeft onze economie tijdelijk stilgelegd en na een lange lockdown kunnen we nu stilaan terug opstarten met onze activiteiten. Hygiëne en desinfectie zijn van cruciaal belang om je zaak te beschermen tegen dit hardnekkig virus. Het desinfecteren van kritische contactpunten kunnen letterlijk in dit geval levens redden. De expertise van Diversey is die van hygiëne en desinfectie. Daarom hebben wij een website gemaakt, waarbij je alle praktische informatie vindt over hoe je deze kritische contactpunten gemakkelijk kan desinfecteren. Met handige protocollen waarin je desinfectiekaarten, werkinstructies en controlelijsten kan downloaden helpen we graag elke professional terug op te starten. Neem een kijkje op de website van Diversey.

> Voor meer informatie neem contact op met uw Diversey Contact persoon of Diversey Customer Service: 016 61 77 77 of mail naar customerservice.belgium@diversey.com

Aquapro // Aquapro helpt je om ieders veiligheid te garanderen. Je kan bij hen terecht voor beschermingsmateriaal, hygiëne- en preventieproducten ter bescherming.

> Op de website van Idema vind je een brochure in het kader van Covid-19 (Aquapro is onderdeel van Idema)

Janssen-Fritsen // Ook Janssen-Fritsen helpt je om je turntoestellen coronaproof te maken. Op hun website vind je onder meer een desinfecterende spray.
> Kijk op de website van Janssen-Fritsen

Werken met tijdssloten en bubbels

Ticketgang // Bubbels, bubbels, bubbels … een kanshebber voor woord van het jaar niet alleen bij de vrijetijdsdiensten maar ook op de werkvloer bij de inschrijvingssystemen. Ook TicketGang diende op vrij korte tijd haar inschrijvingsprocedures aan te passen aan de contactbubbel-protocollen. Gewoon even snel wat baantjes trekken is voorlopig niet aan de orde in deze coronatijden. Daarom werkt Ticketgang met een ticketsysteem met tijdsblokken om de online reservaties vlot te laten verlopen en het maximum aantal personen te respecteren. Zo kunnen de zwembaden en domeinen real time monitoren hoeveel bezoekers ze op welk tijdstip kunnen verwachten. Ter plaatse kunnen de organisatoren gebruik maken van de gratis scanning om de bezoekers of zwemmers toegang te verlenen. Ook voor vakantiekampen biedt Ticketgangt een oplossing: een huurformule waarbij alle gemeentes gebruik maken van hetzelfde platform. Hierdoor kunnen alle organisatoren kosteloos en op korte termijn beschikken over deze nieuwe contactbubbel-faciliteit.

> Meer info op de website van Ticketgang

Gantner // In deze tijden is het noodzakelijk creatief na te denken over de maatregelen die u kan toepassen om social distancing te garanderen, alsook contactloze handelingen zoveel mogelijk toe te laten. GANTNER biedt verschillende mogelijkheden aan om uw bezoekers het zo comfortabel mogelijk te maken.

1. Online reserveren van een tijdsslot: veel Recreatex-klanten werken reeds met reserveringen gelimiteerd op een vooraf gedefinieerd aantal bezoekers per tijdsblok. Via deze softwaremodule is het mogelijk een toegangstijd te reserveren via het internet, smartphone of via een self-service kiosk.
  2. Contactloze scanning en toegangscontrole: Controleren van tickets en abonnementen is ook mogelijk zonder personeel. Zo kan u uw accommodatie uitrusten met een afwaardeerterminal waar klanten zelf een ticket of abonnement scannen. De combinatie met een eventuele toegangscontrole oplossing laat uw bezoekers toe uw accommodatie te betreden zonder enige tussenkomst.
  3. Contactloze betalingen: GANTNER sloot recent een exclusieve partnerovereenkomst met wereldspeler in de betaaltransacties, Adyen. Deze samenwerking biedt ons de mogelijkheid om 1 overkoepelende betaaloplossing aan te bieden voor zowel terminaltransacties als online betalingen: Enviso Pay.

> Voor meer informatie of advies, kan u steeds vrijblijvend contact opnemen: info@gantner.be – 057/650032

Opstart infrastructuur

Veldeman // Veldeman is al 50 jaar leider in de wereldwijde ontwikkeling, productie, verkoop en verhuur van demontabele structuren. Naast (semi-)permanente structuren zoals sporthallen en overkappingen bouwt Veldeman ook tijdelijke accommodaties. Een grote voorraad tijdelijke structuren werd ingezet om de zorgsector te ondersteunen in de strijd tegen corona met triagetenten

. Verder biedt Veldeman oplossingen voor bedrijven en organisaties die wegens corona tijdelijk nood hebben aan extra ruimte, bijvoorbeeld om de social distancing te kunnen garanderen. Denk aan extra kantoor- of werkruimte, vergaderlokalen, refters, opslagruimte ... Omdat de anderhalvemeterregel nog geruime tijd de norm zal blijven ontwikkelde Veldeman personaliseerbare schermen. Deze bestaan uit een aluminium frame met daarin een hoogwaardig PVC-zeildoek dat bedrukt kan worden. Ze zijn koppelbaar, uiterst stevig, hebben een hoge windlast en kunnen daarom zowel binnen als buiten gebruikt worden, bijvoorbeeld als afscheiding op terrassen. Op zoek naar een oplossing om social distancing te kunnen garanderen binnen jouw lokaal bestuur?

> Contacteer Veldeman op het nummer 089/47 31 31 of via info@veldemangroup.be! Zij denken met je mee en werken graag een totaaloplossing op jouw maat uit.

Expo-Line // Afstand houden is het nieuwe normaal, social distancing of anderhalve meter is de norm. Uit beelden in de media blijkt echter dat, onder meer door het heerlijke lenteweer, mensen massaal buitenkomen en samen genieten in de buitenlucht. Het is dus een complexe opdracht bezoekers van onder andere stadsparken op een correcte afstand van elkaar te houden. Expo-Line heeft samen met zijn partner TinyMobileRobots enkele weken geleden gezien de dringendheid en de nood aan duidelijke richtlijnen social distancing-templates ontwikkeld. Die kunnen ook onmiddellijk ingezet en uitgevoerd worden door Expo-Lines Robot Line Marker voor al onze klanten. Een aantal projecten werd al opgestart in de V.S. en in Frankrijk. In Frankrijk bijvoorbeeld gebruikt een evenementenbureau onze Robot Line Marker om kaders te markeren op evenementen tot 4.000 personen. Expo-Line biedt zijn klanten de gelegenheid om een raster te markeren met variabele grootte van de rechthoeken, variabele afstand en/of met een willekeurig aantal rechthoeken. Die markering kan onder meer ingezet worden in stadsparken en sportvelden. Expo-Line kan daarin continuïteit bieden evenals een uitstekende en snelle service. Als extra aanvulling op deze service biedt Expo-Line hetzelfde aan met zijn Applied Media-gamma. Dat zijn stickers die op de vloer bevestigd of gebrand worden om voorbijgangers te wijzen op de verschillende maatregelen.

> Meer info op de website van Expo-Line