Sorteren in recreatiedomeinen

 

Afval sorteren in je domein en de bezoekers hier toe sensibiliseren is geen eenvoudig opdracht. ISB en onze afdeling Vlaanderen is Recreatie gaan echter een unieke samenwerking aan met FOST-Plus om je hierin te helpen.  De ervaring die we sinds 2013 reeds opdeden met meer dan 100 gemeentelijke en stedelijke sportcentra zetten we nu in om te focussen op een aanbod  op maat van de recreatiedomeinen

 

Het project biedt een combinatie van afvalbakken en het nodige communicatiemateriaal. Je kan de materialen bestellen in duo-opstelling PMD en restafval, of per stuk (meer details op webshop). 

 

Bestellingen worden verzameld per periode. De laatste bestelperiode werd afgesloten op 7 juli 2018. Vermoedelijk volgt er opnieuw een bestelperiode januari 2019 (met dan een leverdatum voor het nieuwe seizoen van 2019). 

 

Enkele bedenkingen: 

Je sorteert al in het domein? 
Je kan ook enkel (gratis) commmunicatiemateriaal bestellen. De affiches en sorteerinstructies zijn op maat gemaakt van de domeinen en op die manier zetten ze bezoekers aan tot sorteren. 

 

Je sorteert wel, maar het werkt niet zoals je zou verwachten? 
Staan je afvalbakken wel in duo-opstelling? Succes is vooral groot wanneer zowel de restafval als de PMD-afvalbakken naast elkaar staan in een duo-opstelling. Bovendien is het voor de herkenbaarheid wel belangrijk om ook de juiste kleuren te gebruiken: blauw voor PMD en zwart voor restafval. 

 

Sorteren betekent kosten besparen

Restafval verwijderen van je domein kost veel. Daarentegen zie je een zeer groot PMD-gebruik, denk maar aan drankkartons en blikjes. Sorteren werkt dus effectief kostenbesparend gezien het afvoeren van PMD een pak minder kost dan het restafval. 

 

Download de folder 

 

Bestellen is dus tijdelijk niet mogelijk. Het aanbod uit de folder blijft wel gelden, dus je kan de aankoop wel al voorbereiden voor binnen enkele maanden. Heb je echter een grote bestelling voor je domein, contacteer ons dan, en misschien kunnen we samen met Fostplus de aankoop wel sneller organiseren. 

Wanneer moeten de verslagen klaar zijn?

 

Graag jullie teksten in mijn mailbox op 9 mei.

 

Bezorg mij enkel de finale tekstversie. Als je een artikel wil laten nalezen door je spreker(s), doe dat dan a.j.b. vóórdat je het naar mij doorstuurt.

 

Wat moet erin staan?

 

·          Inhoud

o    Max. 12.000 tekens incl. spaties. Geen uitzonderingen!

o    Titel (+ evt. ondertitel) & inleiding

o    Géén chronologische weergave van een sessie

o    Wél veel aandacht voor praktijkverhalen, tips …

o    Vermeld auteur + titel van de sessie + sprekers en evt. moderator (met functie & gemeente/organisatie)

 

·          Opbouw

o    Je kan zaken aanduiden om in een kadertje te zetten: tips, conclusies, praktijkverhaal, verwijzing naar een website, boek …

o    Tussentitels en eventueel uitgelichte citaten zijn sympathieke extraatjes

o    Als de inhoud zich ertoe leent, mag je artikel er ook anders uitzien dan een doorlopende tekst (bv. voorbeelden in kadertjes).

 

·          Afbeelding(en), slides, figuren …

o    In zo hoog mogelijke resolutie

o    Graag apart doormailen of linken, niet (alleen) in Word plakken

o    Indien nodig met ©-vermelding

 

  • ´╗┐ ShareDelen
  • Afdrukken