Veldeman bouwt voetbalhal voor Russische topclub Lokomotiv Moskou

11 mei 2015
Veldeman bouwt voetbalhal voor Russische topclub Lokomotiv Moskou

Comfortabel trainen in alle weersomstandigheden was de opzet.

In samenwerking met Russische distributeur Magnum Sports ontwierp ISB-Partner Veldeman een indoor voetbalhal op maat van deze topclub. De hal meet maar liefst 60m op 100m en voldoet aan een sneeuwlast van 180 kilogram per vierkante meter. Tot op een hoogte van 3m bestaan de zijwanden uit staalplaat. Vanaf 3m hoogte zorgt een dubbel PVC-zeil voor een isolerende werking. Dankzij klimatisatie kan er het hele jaar door bij een aangename temperatuur gespeeld worden.

Olga Smorodskaya, voorzitster FC Lokomotiv: “De naam ‘Lokomotiv’ impliceert de wil om te leiden, om de eerste te zijn. We zijn verschillende keren kampioen van Rusland geweest en hebben verschillende Russische Bekers gewonnen. Nu zijn we opnieuw pionier: deze structuur is de eerste in zijn soort in Rusland.”
Veldeman is met dit project niet aan haar proefstuk toe. Wereldwijd bouwde het bedrijf al meer dan 400 sporthallen voor allerlei toepassingen. Indoor voetbalhallen realiseerde Veldeman eerder al voor onder andere KRC Genk, de Amerikaanse Philadelphia Eagles en het Engelse MK Dons. In Rusland bouwde Veldeman recent een 5-tal multisporthallen op diverse locaties in Siberië en Moskou.

VELDEMAN STRUCTURE SOLUTIONS

T 089/47.31.31