Telex Raad van Bestuur: april

24 april 2017
Telex Raad van Bestuur: april

Een kort overzicht van de dossiers en projecten besproken op ISB-bestuursniveau.

• De Raad van Bestuur evalueerde de Algemene Vergadering en bestuursverkiezingen op het ISB-Congres. Tegen 4 mei moeten de afdelingen en kunnen de commissies-werkgroepen nog een vertegenwoordiger voor het bestuur voordragen. De nieuwe samenstelling voor het bestuur wordt dan op de Algemene Vergadering van 23 mei voorgelegd. Werden landelijk verkozen als bestuurder:
    • Cindy Winters (Leuven)
    • Johan Van Dijcke (Bonheiden)
    • Joris Lambrechts (Hasselt)
    • Jordi Cooman (Aalter)
    • Filip Claes (Bilzen)
    • Katrijn Titeca (Waregem)
  • De Algemene Vergadering en Ontmoetingsdag van 23 mei in het stadion van KV Mechelen werd voorbereid. Er zal o.a. interactief aan de slag gegaan worden rond de ISB-tools voor de gemeenteraadsverkiezingen.
  • De Raad van Bestuur besprak en organiseerde de vertegenwoordiging van ISB in schoolsport (SVS, werkgroep veldloopweek en overleg SVS-Sport Vlaanderen)
  • Er werd aan het bestuur gerapporteerd over het werkings- en financieel verslag 2016 in het kader van de beheersovereenkomst van ISB met Vlaanderen voor de jaarlijkse subsidie van 200.000 euro. Idem voor de subsidies in het kader van DAC (1,5 VTE) en Sociale Maribel (0,57 VTE).
  • De Raad van Bestuur besprak de organisatorische en financiële afspraken tussen ISB-landelijk en de afdelingen omtrent de bijscholingen redder.
  • De Raad van Bestuur kreeg een tussentijds verslag van de werking van EU Sport Link vzw voor de periode najaar 2016-voorjaar 2017 en een eindrapportering van het CANO-project 'Sport en Jeugdzorg'.
  • Erik Blondeel koppelde terug over zijn deelname aan het ENGSO Youth Sport Forum in Malta en de plaats van lokale besturen in de Pink Paper die werd opgemaakt voor de Europese sportministers.
  • Er gebeurde een evaluatie van het ISB-Congres in Kortrijk.
  • Een conceptnota voor een online-opleidingstool rond sport en armoede werd goedgekeurd.
  • Het bestuur besprak de medewerking aan de beoordeling van het nieuwe Onderzoeksplatform Sport opgericht door de Vlaamse Overheid.
  • ISB participeert in een EU-project van Street Games (UK) met als titel 'EU Youth Health Champions'. 22 tot 24 mei is er een eerste bijeenkomst in Mechelen voor de projectpartners. Zomer 2018 zou er een opleidingsweek zijn in Londen voor jonge buurtsportbegeleiders.
  • Het bestuur werd geïnformeerd over het programma van de studiedagen Kunstgras in Herstelt (18 mei) en Kortrijk (1 juni).
  • Er werd gerapporteerd over het begeleidingstraject sport en ruimte van ISB en VRP in opdracht van minister Muyters. Herselt, Merelbeke, Sint-Gillis-Waas, Denderleeuw en Wommelgem zullen worden begeleid om een publieke ruimte beweegvriendelijk in te richten of een sportsite meer publiek te maken.
  • In de ISB-Kennisbank werd info opgenomen omtrent de veiligheid in recreatiedomeinen in samenwerking met de VIR-leden. Dit thema wordt ook verder opgevolgd.

Telex?

Om je als lid van onze ledenvereniging op de hoogte te houden van de dossiers en projecten waar ISB op bestuursvlak mee bezig is, geven we regelmatig via de ISBzine een kort 'telex-overzicht' van de items besproken op de ISB-bestuursorganen.

Uitgebreide toelichting en duiding vind je uiteraard in aparte en specifieke berichten in de ISBzine per dossier of project.

Wanneer concrete informatie beschikbaar en relevant is, wordt zoals gewoonlijk specifiek over de betreffende dossiers gecommuniceerd naar de leden. In het telexbericht geven we enkel puntsgewijs een overzicht.

Indien je meer wil weten over een punt, neem gerust contact op met een van de bestuursleden of het ISB-team.