Schrijf je in voor een Clubgrade-traject en versterk je sportclub

26 februari 2021

Extra ondersteuning voor sterkere clubs in jouw gemeente.

Om een sportclub te besturen heb je een flinke dosis passie voor de sport nodig. Maar toch komt er wat meer bij kijken. Het bestuur staat voor veel uitdagingen. Clubgrade wil sportclubs hierbij helpen.

Wat is Clubgrade?

Gelukkig bestaan er tegenwoordig al heel wat tools en opleidingen rond managementthema’s via het Dynamo Project. Allemaal zeer goed. Maar als club werk je vooral ook samen met mensen. Logisch dat veel bestuurders problemen ondervinden rond de intermenselijke thema's. Elke clubsituatie is uniek en vraagt een andere aanpak.

Herken je ook deze zaken in jouw club?

• Hoe vinden we voldoende vrijwilligers?
  • Hoe communiceren we goed naar onze doelgroepen?
  • Hoe kunnen we onze werking professionaliseren?
  • Hoe betrekken we meer onze ouders?

Hier biedt Clubgrade een antwoord. Zit je dus met een concrete vraag of probleem binnen jouw club? Het team van Clubgrade gaat op onderzoek en kijkt waar de uitdagingen liggen. Ze komen steeds tot concrete oplossingen, op maat van de sportclub.

Clubgrade biedt verschillende begeleidingstrajecten aan, naargelang de intensiteit van het probleem bij de club.

Clubgrade spreekt met iedereen uit de club (bestuur, vrijwilligers, ouders, spelers, trainers,…) en werkt steeds bottom-up. Zo wil Clubgrade gedragenheid & betrokkenheid creëren. Dé basis voor een cultuurverandering.

Je krijgt er dus als club een basis mee om vol vertrouwen nieuwe uitdagingen aan te gaan!

Lancering Clubgrade

Sportclubs helpen op bestuurlijk niveau. Én een basis bieden om verder mee aan de slag te gaan. Geen lapmiddel, maar versterken vanuit het hart van de club. Dat wil de Vlaamse Sportfederatie dus met Clubgrade bereiken.

Het project Clubgrade heeft een experimentele fase van 4 jaar achter de kiezen. De voorbije jaren ontwikkelde de Vlaamse Sportfederatie, met al haar partners, een Clubgrade-methodiek om sportclubs te versterken. Wetenschap en sport werden gematcht, 52 pilootclubs werkten mee en een team van getrainde experten staat klaar na vier jaar.

Tijd om deze methodiek te lanceren! Alle sportclubs, die nood hebben aan een individuele begeleiding, kunnen vanaf vandaag inschrijven voor een Clubgrade-traject.

Interesse om ook jouw sportclub te versterken?

Meer info en prijzen: www.clubgrade.be

Bij vragen, neem gerust contact op met Ellen Mallezie, coördinator Clubgrade – Vlaamse Sportfederatie via clubgrade@vlaamsesportfederatie.be.