Oxidatie, het langverwachte alternatief voor chloor

04 januari 2021

NoviNato, oxidatie als nieuwe ontsmettingstechniek.

In juli 2019 gaf het Agentschap Zorg en Gezondheid na tien jaar onderzoek positief advies om een alternatieve ontsmettingstechniek te gebruiken in publieke zwembaden. ‘Oxidatie’ speelt hierin een doorslaggevende rol. Stef Desmet, directeur bij NoviNato, verwijst graag naar het artikel van Prof. Dr. P. Lievens om alvast een tipje van de sluier op te lichten.

Klik hier om het artikel in PDF te lezen.
Voor meer informatie, surf naar https://novinato.be/chloorarme-zwembaden/.

Samenvatting van het artikel

‘Oxidatie’ maakt het mogelijk om water kiemvrij te maken. In combinatie met uv-desinfectie en koperionisatie mag het chloorgehalte dalen tot 0.2 ppm.

In de volgende ISBzines zal NoviNato het hebben over koper als corona-killer, gerecupereerde CO2 als innovatie voor de regeling van pH en een oplossing om roest te voorkomen.

Tijd voor actie!

Heb je vragen? Contacteer dan Stef Desmet of sluit aan bij de presentatie van NoviNato tijdens het ISB-Congres op woensdag 10 maart 2021 om 11u30. Tijdens deze sessie zal Stef Desmet ook alle verzamelde vragen persoonlijk toelichten.

Stef Desmet, directeur NoviNato

stef.desmet@novinato.be