Nieuw postgraduaat Digitale Sportmarketing & -communicatie

13 januari 2020
Nieuw postgraduaat Digitale Sportmarketing & -communicatie

... speelt in op digitale noden in sport- en beweegsector.

De maatschappij verandert en digitaliseert razendsnel. Ook de sport- en beweegsector ontsnapt hier niet aan, waardoor de vraag steeds luider klonk hoe daarop ingespeeld kan worden. Antwoord? Via een gloednieuw postgraduaat.

Howest (Hogeschool West-Vlaanderen) biedt daarom vanaf februari 2020 het postgraduaat Digitale Sportmarketing & -Communicatie aan, waarin de nieuwste trends in digitale sportmarketing en communicatie aan bod komen. Lesgevers met uitgebreide ervaring in de sportwereld presenteren er best practices en delen hun eigen ervaringen rond digitale storytelling, social media, data-driven marketing, trends en de toekomst van sport.

Gastsprekers

Tijdens een reeks avondpresentaties worden de deelnemers geleerd zich te wapenen met een digitale toekomststrategie. “Met deelnemers bedoelen we vooral professionals met sportpassie”, licht initiatiefnemer Joost Vansteenkiste toe. “Dan denken we aan werknemers van sportdiensten, -clubs,
-federaties, bedrijven en organisaties actief in de sportsector. Naast presentaties zijn er ook interactieve sessies met de gastsprekers, waardoor deelnemers de kans krijgen een uitgebreid netwerk in de sportwereld uit te bouwen. Bijkomend werkt iedere deelnemer een eigen specifieke case uit, die gedurende het postgraduaat bijgestuurd wordt door Howest-experts.”

Het postgraduaat, dat doorgaat in de Sportinnovatiecampus in Brugge van februari tot juni 2020, is een initiatief van lectoren uit de Howest-opleidingen Sport & Bewegen, Bedrijfsmanagement en (Sport)journalistiek. Het wordt ingericht als postgraduaat, volgt dus op een bachelor- of masteropleiding en geeft recht op een postgraduaats-getuigschrift.

Klik hier voor meer informatie en een (regelmatig geüpdatete) lijst van gastdocenten.